Faces of Me

Faces of Me

What I say is.....

Jika denyut nadi kita sama, bicara di hati juga serupa. Itu satu tanda pasti, kita mungkin serasi...:)

Bersyukur di atas setiap kejadian yang dicipta Allah...

Bersyukur di atas setiap kejadian yang dicipta Allah...

Saturday, December 12, 2009

Betapa aku mensyukuri nikmatNya....


Semalam adalah hari kelepasan untuk Selangor. Disebabkan aku tinggal dan bekerja di Selangor maka aku mengambil kesempatan itu untuk membawa rakan2ku seramai 20 org untuk pergi membuat passport berkumpulan kerana mereka akan mengikut aku ke Bukit Tinggi Indonesia Februari depan.

Adalah amat melucukan bila 20 orang mak2 org baru pertama kali dalam hidup mereka berkunjung ke Jabatan Imigresen untuk membuat pasport. Kecoh dan kelam kabut jadinya bila sesampai sajer di sana dalam pukul 8 pagi orang ramai telah memenuhi setiap ruang pejabat tersebut. Ada yang beratur mengambil nombor giliran, ada yang berdiri kerana tempat duduk tidak mencukupi, ada yang ala2 blur xtau mcm mana nak isi borang dan mendapatkan borang. mcm tu jugalah dgn kawan2 aku yang 20 org tu. Sudah aku bagi tau dari awal sesampai aje di pejabat tu 2 org wakil kena pergi ambil borang buat pasport berkumpulan tetapi disebabkan terlalu ghairah untuk buat pasport setiap mereka mengambil borang untuk individu. Apabila aku sampai mereka semua bertanya macam mana nak isi borang tu..Aku pun ketawa dalam geram. Aku suruh 2 org daripada mereka pergi semula ke kaunter dan ambil borang berkumpulan.

Bila dah dpt borang kecoh pulak saper nak jadi ketua kumpulan. Aku sudah lama mempunyai pasport antarabangsa jadi aku tidak boleh menjadi ketua kumpulan mereka. Semuanya takut nak jadi ketua kumpulan sedangkan ia hanya prosedur untuk buat pasport berkumpulan bukannya ada apa2 tanggungjawab lain. Bila aku sebutkan nama2 yang akan jadi ketua kumpulan masing2 dah x berani nak bantah. Siap aje mengisi borang aku menyuruh mereka pergi ke kaunter untuk mengambil angka giliran. Selepas mengambil angka giliran mereka dikehendaki mengukur ketinggian untuk diisi di dalam borang. Masa mengukur pun mcm2 lawak boleh jadi, last ukur ketinggian agaknya masa zaman2 sekolah dulu. Ada yg tersenyum memerhatikan gelagat mak2 org ni. aduuuiiii sabar jelah aku. apabila nombor mereka dipanggil aku turut ke depan kaunter untuk memberi penjelasan dan panduan sekiranya mereka tidak faham. aku adalah penganjur rombongan seramai 32 orang ke Bukit Tinggi ni, jadi wpun aku sudah ada pasport tapi atas dasar tanggung jawab aku sanggup bangun pagi2 mcm nak pergi kerja untuk mengiringi mereka ke Jabatan Imigresen pada hari tu. Mcm2 lawak yang kawan2 aku buat masa depan kaunter. Ada yang bagi gambar y agak lama sampai pegawai tu tegur, ada gambar baru tak? gambar ni nampak muda sgt. kami pun ketawa ramai2 kepada kawan kami itu.."woi..muka dah tua letak gambar anak dara".keh3..sampai pegawai tu pun turut ketawa. haiiii mcm2 kawan2 aku ni. Ni masih kat malaysia, esok dah sampai bukit tinggi mcm manalah havocnya mereka ditambah dgn aku yg dah mmg sedia havoc..wakakakkaka...
Selesai sajer pembayaran kami pun diberitahu bahwa pasport akan siap minggu depan. so selepas mengambil resit dan sebagainya kami pun beramai2 pergi ke restoran berdekatan untuk minum kerana aku sendiri belum makan apa2 untuk sarapan pagi.
Semasa minum mereka semua rasa gembira dan teruja dan x sabar nak ke Bukit Tinggi. Ada antara mereka yang x pernah lansung menaiki pesawat untuk ke mana2 dan ada yang lansung tak pernah bercuti ke mana2 ramai2 mcm tu. Aku termenung panjang melihatkan gelagat mereka. Aku gembira melihat mereka gembira. ada yang berterima kasih kepadaku kerana menganjurkan percutian ini kerana bukan mudah untuk mereka pergi ke mana2 tanpa mengumpul wang sedikit demi sedikit macam ala2 "kutu" mcm tu. aku terpaksa buat mcm tu sbb kalau x sampai bila pun mereka xkan menyimpan dan dpt ke mana2. Semasa minum tu mereka kata "Shida, lepas ni buat trip pergi Bali ke, Langkawi ke, asalkan ko yg buat kita org ikut"..mmmmmm ingat senang ke? kepala aku pening tau..he3..tapi demi korang xperlah..aku akan cuba yang terbaik.
So...aku pun terfikir bahawa bukan semua org dapat menikmati kehidupan ini sepenuhnya..ada yang terikat dgn rumahtangga, anak2, suami, kerja dsb. aku bersyukur kerana suamiku memahami kerjayaku, minatku dan mempercayai aku bahawa kebebasan yang diberikannya kepada aku untuk bekerja, berjalan, menjalankan tanggungjawab di rumah tidak pernah aku sia2kan. aku juga bersyukur kerana kerjaya aku membolehkan aku selalu menaiki pesawat untuk ke mana2 diseluruh Malaysia sedangkan kawan2 ku ada yang tidak mempunyai peluang itu lansung. Ya Allah, aku bersyukur di atas nikmatmu, kesihatan yang Kau berikan padaku, rezeki yang Kau limpahkan kepada keluargaku, kegembiraan yang Kau kurniakan kepada rakan2ku dan keharmonian keluargaku yang sentiasa Kau pelihara. Amiiin ya Rabbul alamin..

Monday, November 2, 2009

Food for thought 2

Effort Pictures, Images and Photos


GROWTH

When we drop all pretences and
show that we accept ourselves…

When we are no longer afraid to
show how much we fall short of
expectations…

When we patiently await our own turn
to bloom and show off what we are…

Where we have the courage to rise and
hopefully renew our efforts to re-build
what “man-made calamites” have
destroyed.

When we can accept others as they are…
when we see good even behind a
thorny facade….

When we can view life from both
sides…tolerating the sight of an ugly
half-eaten leaf because it helped bring
forth the beautiful rose….

When we can forget ourselves in
serving others…

When we no longer show how bad we
feel when others – even our own
brothers and sisters – are preferred to
us….

When we can laugh at ourselves

When we can truly love all
Irrespective of colour, creed or race…

THEN WE KNOW WE
HAVE GROWN!

Food for thought 1

Bless with what we have. God created us the way He wants. Doesn’t matter what we looks like, what color is our skin, what race are we from as long as we are human being we are all just the same.

Don’t ever feel ungrateful if we are not clever enough, not good enough, not rich enough, not capable enough because there are so many others out there whom are less fortunate then us but they try really hard to be at the same level as us whom are considered as capable and complete.

Believe me..God is not cruel to us..but we are the one whom are not grateful of what and who we are…

When there’s a will there’s always a way…watch this video and judge yourself whether you are bless of what you are or will you still mumbling that God is not fair to you..
video

Saturday, July 18, 2009

Ikhlaskah kita dalam bersahabat?


Sahabat adalah teman yg boleh kita luahkan perasaan, rasa hati, rasa kecewa, sedih, gembira, sendu dan hiba malah segala2nya.namun berapa keratkah antara kita yg mempunyai sahabat yg sebegitu atau adakah kita sendiri mempunyai ciri2 seorang sahabat yg boleh diharapkan?
Kdg2 kita ini sentiasa cuba memasukkan diri kita ke dalam kelompok mereka yg bergelar sahabat yg boleh diharapkan tapi selebihnya kita ini sebenarnya adalah penyibuk yang saja2 mahu mengetahui apakah rahsia yg tersimpan di dalam diri teman kita dan bukannya sgt mahu membantu apa yang sepatutnya seorang sahabat lakukan.
Kita kdg2 lebih rela menjadi hipokrit daripada menunjukkan diri kita yg sebenarnya bahawa kita bukanlah org yg sepatutnya digelar sahabat.
Untuk menjadi seorang sahabat kita sebenarnya tidak perlu berpura2 dan kita juga tidak semestinya mempunyai jalan untuk setiap permasaalahan yg diutarakan oleh teman kita. Kdg2 cukuplah kita menjadi bahu yg boleh disandarkan dan telinga yg sudi mendengar setiap luahan dan rintihan agar beban yg dipikul oleh si teman tadi bisa menjadi ringan dan menenangkan hati.
Selamilah diri kita dulu sebelum kita melabelkan diri kita sebagai seorang sahabat yg sejati kerana panggilan sahabat itu hanya layak bagi mereka yg benar2 mampu menggadaikan masa, ruang liburan, ruang minda agar segala luahan seorang teman dapat masuk ke hati dan jiwa dan kita bisa mampu untuk menenangkan hati seorang teman agar dia bisa ceria kembali seperti sebelumnya.
Sahabat akan hilang gelaran sahabatnya apabila permasaalahan yg timbul selalunya melibatkan "wang"...hahhahaa...ya bukan? Bukan semua org mampu mengorbankan harta benda dan wangnya untuk seorang teman. Rasa curiga, syak wasangka dan sebagainya selalunya akan menjatuhkan gelaran kita sebagai seorang sahabat.
Maka itu tidak heranlah bila ada yg berkata kerana wang ikatan persaudaraan antara keluarga bisa putus, apatah lagi sebuah persahabatan yang dibina atas jambatan hipokrit dan tidak logika.
Renung2kan......amer ames

Saturday, January 10, 2009

Uptrend2u - New Way of Making Money and Be Rich





I would like to share some information about Uptrend2u.com. I am sharing this with you because I believe with our initiative, teamwork and hard work doing this business, we can achieve success and all we have dream of all this time will become a reality. I hope you will continue reading the rest of my article below and hopefully it will shine your future by doing the right decision.

First of all, the most important thing you should know, Uptrend2u is legal and it is listed in the Ministry Of Domestic Trade and Consumer Affairs, Malaysia. You may click on the link and refer to No. 258 of the listings.

So….How do I start? As simple as A, B, C, D

A - Ahli (Register as member and select the GBE package of your choice Bronze, Silver, Gold or Platinum). Check on the potential income for each package here.

B - Beli (When you register, you will be automatically buying the products. Meaning to say, when you register you are also paying for the products)

C - Cari (Find or introduce a minimum of 2 people)

D - Duplikasi (Your down lines duplicate the process of A, B and C)

For every new member you introduced, you will earn RM38.00 each.
For every pair, you will earn RM57.00


Imagine you can earn as much as RM684 per day. Yet, you will earn more if added with bonuses offered such as Leadership bonus, Car Fund and more in Plan B. You will be amazed when you join us.

“You have nothing to lose, nothing to fear and there is no risk at all.”
Uptrend2u had appeared in many magazines and was broadcast in TV 1 and TV3 (Malaysia). Please refer to: http://www.youtube.com (Then type Uptrend2u in the search section). And more you can visit Uptrend2U website at:
http://www.uptrend2u.com
http://www.ui2u.com

The product are all of high quality especially Lumiglow for ladies to look beautiful and young (has been proven) and Exsotika coffee (for man) BUT in Uptrend2u we don't sell products and we don't do marketing. If there is buyer, you will get bonus in PLAN B (Monthly bonus). Below are some of the products:

Lumiglow
Omega Plus
Tradetitans.com
VPP Manager
Ui2U / LGP

You can see the testimonial from those who have used our products here.

So if you are ready to join us, click on our online registration link above. You will be re-route to the http://www.goldpower2u.com where you can securely register yourself as an Uptrend2u member. You will need a Stockist Code, Introducer ID and Placement ID for your registration. Please SMS me at +60123741103 and i will provide you the details.

Should you need more information on Uptrend2U, don't hesitate to email or call me at +60123741103 (Shida) or shida.sham@hotmail.com. Or you can browse my website at http://shidasham.ui2u.com. I will be glad to assist you. Please distribute this email to all your friends and family. “Time is important, make the right decision by joining us in Uptrend.”
“You will not regret what you have done, but you will regret for not doing what is best for you.”