Faces of Me

Faces of Me

What I say is.....

Jika denyut nadi kita sama, bicara di hati juga serupa. Itu satu tanda pasti, kita mungkin serasi...:)

Bersyukur di atas setiap kejadian yang dicipta Allah...

Bersyukur di atas setiap kejadian yang dicipta Allah...

Monday, May 17, 2010

Pertemuan di Terengganu...kerinduan terubat....


Salam dan bertemu lagi rakan2 bloggers..

Perjalanan ke Terengganu yang dipenuhi dengan kemesraan, keriangan dan semangat kekeluargaan...

Tiada yang lebih membahagiakan aku apabila kehadiranku telah dapat membahagiakan orang lain..terutama insan yang aku sayang...Nuha..anak kesayanganku di Terengganu..

Dengan rasa sedih dan sayu meninggalkan Aina di KL dan aku tahu dia terlebih2 sayu lagi tapi aku juga perlu menjenguk Nuha kerana dia juga anakku...

Walaupun sudah seminggu sambutan Hari Ibu berlalu namun sbg tanda kasih sygnya dan ingatannya padaku Nuha telah menghadiahkan sekeping kad Hari Ibu yang dibuatnya sendiri..yg kononnya nak surprise untukku tp aku yg kelurusan tiba2..tp aku terharu dgn usaha dia...thanx syg..:)

dia yg sentiasa ceria....love you..

self made Mothers Day card by my Nuha

kata-kata di dalamnya membuatkan aku terharu..seorang anak yang menganggap akulah wiranya....

"Special for my Mama my Heroin....

With lots of love..Wa nak wish Happy Mothers Day..

For my Mama..

Saya bukanlah seorang wira
kerana saya
wanita biasa
Saya tidak pandai melukis
kerana saya
tidak pandai mengawal
kanvas
Saya tidak pandai bermain kata kerana
saya bukanlah seorang dramatis
Saya bukanlah anak yang
baik kerana
saya manusia biasa
Saya manusia biasa yang ingin
menyayangi, menjadi penawar hatimu..
kerana dirimu yang bernama mama..

I love you...."

Aku lihat keceriaan dan kegembiraan di matanya saat aku tiba, saat aku mencium pipinya dan saat aku memeluknya erat tanda kerinduan...

mama sayang Wa..muaahhh

aku hargai segala pertemuan walau dengan sesiapa saja..dan pemergianku ke Terengganu aku lengkapkan dengan pertemuan seterusnya dengan teman2 fb yang kebetulan berada di Terengganu. aku berkesempatan bertemu Lia Na dan Timur..seronok dpt bertemu lebih ramai teman2 fb..seeing is believing..terbukti teman2 fb aku tu wujud kerana bukan semua dlm fb tu wujud secara realiti..betul tak?? hehehe...ada gak yg menyamar tau..so..hati2 teman2 bloggers...

kegilaan aku dan Nuha berfoto telah menjerat Lia Na sekali..hik3..org Tganu yg belum pernah amik photo dgn bas kayu yg unik di Terengganu ni secara tak lansung terpaksa ikut aku berposing..nasib mu lah Lia..hik3...


me and Lia Na

belakang bas pun jadik....hik3

Nuha, Yaya, me and Lia...:)

lepas posing2 kita org pg makan2 di gerai tepi pantai..best...kat KL xder mcm tu..kalau adapun gerai kat tempat nama Pantai Dalam tapi takder pantai..hahaha...

Keesokannya..time for my departure..makin dekat waktu untuk terbang pulang, makin sayu rasa hati...tapi pertemuan seterusnya yg telah dijanjikan perlu dipenuhi..pertemuan dgn rakan fb Nuha yang juga rakan fb ku dan sekarang dah masuk dlm list anak2ku..hehehe...terima kasih untuk kasih sayang kalian..terasa bertuah menjadi ibu...

Timur Gerhana id fbnya..unik dan nama itu membuatkan aku dan Nuha benar2 ingin mengenali orangnya..apalah yang gerhana tu agaknya...hehehe

Tunggu punya tunggu dan kami sendiri hampir2 gerhana menanti si dia..akhirnya dia muncul jua....

di sebelahku itulah jejaka yg bernama Timur Gerhana

Nuha yang selama ini hanya berinteraksi dgn Timur melalui fb telah berpeluang bertemu Timur...emmm...unik Timur ni seunik namanya...kan Nuha????


Nuha and Timur

Selepas pertemuan dengan Timur aku dan Nuha bergerak ke airport untuk solat dan berehat sementara menunggu penerbanganku jam 9.20 malam..sedih dan pilu telah bersarang di sudut hati..aku cuba untuk tidak menitiskan airmata pada perpisahan kali ini namun aku tewas jua..selepas masuk ke ruang berlepas Nuha bergerak pulang ke asramanya dan sms2nya kepadaku semasa dlm perjalanan itu telah membuatkan airmataku mencurah2 bagaikan air terjun..sedaya upaya aku menahannya namun naluri keibuanku untuk melepaskan pergi anak yg tersayang telah membuatkan aku kalah..kalah pada kehendak perasaan..mama sayang anak2 mama..itu yang tersemat di hatiku..

Buat Nuha dan Nana..kamu adalah permata hati mama walau mama hanya menumpang kasih sayang anak orang..namun kasih syg mama buat kamu berdua sama banyaknya dengan kasih sayang mama buat anak mama Muhammad Danial...I LOVE MY CHILDREN...

permata hati mama

racun dan penawar mama..hehehe


Sayangilah anak2 anda dan anggaplah anak2 orang lain juga anak2 anda..maka dengan itu kasih sayang sesama insan akan terus bercambah dan mekar sepanjang zaman....


Ikhlas dari

2 comments:

Anonymous said...

uwaaaaaaa...sedey terharu nie...kad wa masuk gak dalam blog..sedey lg terpaksa berpisah ngan mama..tp sayang wa sentiasa ada dihati ini..untuk mama dan yang menyayangi diri ni

Mohamad Shuhmy Shuib said...

I like it, thanks.