Faces of Me

Faces of Me

What I say is.....

Jika denyut nadi kita sama, bicara di hati juga serupa. Itu satu tanda pasti, kita mungkin serasi...:)

Bersyukur di atas setiap kejadian yang dicipta Allah...

Bersyukur di atas setiap kejadian yang dicipta Allah...

Monday, April 25, 2011

Himpunan kata dan madah dariku....


When I looked into your eyes I didnt see just you, I saw my today, my tomorrow, and my future for the rest of my life…I love you!!!

For the one I love....

I asked Allah for a flower, He gave me a garden. 
I asked Allah for a tree, He gave me a forest.
I asked Allah for a river, He gave me an ocean. 
I asked Allah for a true love, He gave me you.
Thanks for being mine



In the morning I do not eat because I think of you, at noon I do not eat because I think of you, in the evening I do not eat because I think of you, at night I do not sleep because I am hungry...:) 

Andai aku menjadi bantal, kubiarkan kau bersandar..
Andai aku menjadi tempat tidur, kubiarkan kau berbaring..
Andai aku menjadi selimut, akan kupeluk dirimu dengan erat...

Absence makes the heart grow fonder...♥

Jiwaku ini terasa sepi tanpa cinta
Mungkin hati akan mati jika tanpa iman
Cinta ini layu tanpa kasih dan sayang darimu
Kelmarin adalah kenangan bagiku
Malam tadi adalah mimpi bagiku
dan..
Hari ini adalah kenyataan dan esok adalah harapan...


Adakah kamu tahu persamaan rasa sayangku padamu dengan matahari??
Ia sama-sama terbit setiap hari tanpa jemu dan hanya akan berakhir bila hari kiamat....

Langit membuka tabirnya, menyapa mentariku yang cantik pagi ini...selamat pagi sayang...

Semoga malam merangkulmu dalam kedamaian hingga bulan digantikan pengantin fajar.....

Being deeply loved someone gives you strength, while loving someone deeply gives you courage...

masihkah ada aku di hatimu?????

The day will come when you’ll be mine
But I’ll just wait till that time
If I have to wait forever, that’s what I’ll do
Cause I cant live my life without you...

Kasih… 
Aku rindu padamu saat aku sedih...
Aku rindu padamu saat aku sendiri... 
Tetapi aku paling merindukanmu saat aku bahagia...



ku memiliki sepasang mata, tapi tidak dapat selalu melihatmu.
Aku memiliki sepasang tangan, tapi tidak dapat selalu melindungimu.
Tapi aku memiliki sebuah hati, yang sentiasa berdoa untukmu...


Kenapa untuk dapat satu kebahagiaan,, harus ada pengorbanan..
kenapa untuk dapat tersenyum,, harus ada airmata..
kenapa untuk dapat bersatu,, harus ada perpisahan..
kenapa untuk menyayangi,, harus ada kehilangan..????


burung memerlukan sayap agar ia dapat terbang dgn sempurna!!
aku memerlukan kamu untuk menjalani hidup ini dan menjadikannya sempurna…setiap hari ku pelukmu dihatiku…


i wish i was your blanket..
i wish i was your bed..
i wish i was your pillow underneath your head..
i want to be around you..
i want to hold you tight..
And be the lucky person who kisses you goodnite....♥♥♥


Cinta itu adalah segugus kepercayaan yang abadi. Dan cinta sejati itu bererti melepaskan orang yang disayangi terbang bebas ke dunianya. Kalau betul kau milikku pasti kau akan kembali menghangatkan cinta kita.....

kau bisa lenyap dari pandanganku.
tapi tidak dari hatiku..
kau mungkin ada di luar jangkauanku..
tapi tidak dari anganku..
aku mungkin tidak bererti bagi dirimu..
namun kau selalu menjadi yang teristimewa dalam hidupku..


Bila cinta putus di tengah jalan janganlah bermuram durja menyakiti diri sendiri.Bangkitlah dan mulakan cinta baru, kerana setiap yang hilang pasti ada pengganti. Usah mengharap pada yang tak pasti.Usah merayu pada yang tak sudi.Janganlah terus terikat dengan cinta yang sudah pergi.Cinta pertama tidak semestinya yang terbaik. Terimalah realiti. Di mana ada cinta di situ pasti ada perpisahan cuma masanya sekarang atau kemudian...♥


Andai aku menjadi airmata...
Aku ingin lahir dari matamu
hidup di pipimu dan mati dibibirmu..

Tapi..

Andai kau menjadi airmata ku...
aku takkan menangis
sebab aku tak mahu
kehilanganmu...




menyembunyi duka di balik tawa...
memendam lara di balik senyum mesra...


Izinkan аkυ memasuki hatimu уаnɡ paling sunyi..
Dimana luka ԁаn sepi kau simpan sendiri...

Cinta tanpa kebebasan...selalu berbahaya.
Cinta tanpa kesetiaan...selalu sia-sia...


Dukaku abadi
Saat kau pergi
Sempurnalah sepi...

Ketika hari hujan.. lihatlah ke luar jendela.. cuba hitung titis-titis hujan yang jatuh dari langit! Sebanyak itulah rinduku padamu.....

I wanted to send you all my love but the postman said it was too big !!!!! 

Buat insan yang tersgt kusayang...

Saat aku memerlukan cahaya..Allah beri aku matahari..
Saat aku memerlukan air..Allah beri aku hujan..
Saat aku memerlukan kebahagiaan..Allah beri aku kamu...

♥ you forever
 

Jika air adalah ciuman..
aku akan kirimkan lautan
Jika pelukan adalah daun...
aku akan kirimkan pohon
Jika cinta itu abadi...
kutawarkan keabadian cintaku padamu....


Only you know in your heart...
How the pain felt...
How the love made you melt!

jika ini bukan mimpi
jika ini nyata untukku dan untukmu
kenapa aku berada dalam ketidakpastian
saat memelukmu
aku seperti dalam kesunyian
entah itu ruang dalam hatimu
atau itu ruang dalam hatiku
degup jantungmu yang menyatu padaku
seperti tak berirama
datar...
beri aku cintamu
beri aku rasamu...


saat sepi bertaut rindu..aku terdampar sendirian mengharapkan kehadiranmu...
Merinduimu tanpa ada penghujungnya......................

Akan kurangkaikan semua kata cinta yang ada di bumi ini dan kujadikan seikat bunga yang mekar berkembang agar kau tau semua isi hatiku..

biarlah suram semalam tak mendatangkan kabus hitam hari ini...aku ingin menerangi hidupmu kasih...

Kebahagiaan sejati itu..
hadir bukan pada saat kita mendapatkan orang yang kita cintai..
tapi kebahagiaan sebenar adalah...
ketika kita rela berkorban.. mengalah.. dan menderita untuknya...
  
Aku mencintaimu & merindukanmu dengan kesedihan dan kebahagiaan yang terus mengalir pada sungai dalam batinku hingga batu-batu dalam hatiku tak lagi membisu.......

Sayang..mungkin cintaku bagimu tak lebih dari sebening cahaya lilin yang redup bersinar di tengah ribuan cahaya terang lainnya..tapi aku minta biarlah cahaya itu tetap menyala di hatimu, kerana suatu saat itu akan bersinar lebih terang disaat cahaya lainnya padam....i ♥ u.....:)

tersenyumlah saat kau mengingat ku kerana saat itu aku sangat merindukanmu.. menangis lah saat kau merindukan aku kerana saat itu aku tidak berada disampingmu...
tetapi pejamkanlah mata mu itu kerana saat itu kau akan terasa aku ada dekat denganmu kerana aku ada dihati mu untuk selamanya...

pejamkan matamu...
bersama heningnya malam
petiklah bunga mimpi
dgn jemari kelembutan..
dan...
tidurlah dgn sejuta impian,
sampai pagi kembali datang
menyapamu dgn senyuman
SELAMAT MALAM SAYANG.....♥♥♥


Tak pernah ada kata terlambat untuk mengatakan cinta. Ungkapkan saja, biar
semua menjadi nyata....

Kekasihku,
Tulusnya cintamu meluluhkan hatiku
Memaksaku menghapus semua raguku padamu
Dan biarkanku rasakan hangat cintamu


Di mana ada cinta..di situlah ada derita, pengorbanan, cemburu dan airmata..

Jika ia sebuah cinta..ia tidak mendengar.namun sentiasa bergetar..
Jika ia sebuah cinta..ia tidak buta..namun sentiasa melihat dan merasa..
Jika ia sebuah cinta..ia tidak menyiksa namun sentiasa menguji..
Jika ia sebuah cinta..ia tidak memaksa namun sentiasa berusaha..
Jika ia sebuah cinta..ia tidak datang dengan kata-kata..namun sentiasa datang dengan hati..
Jika ia sebuah cinta..ia tidak terucap dgn kata..namun sentiasa hadir dengan sinar mata..
Jika ia sebuah cinta..ia tidak hadir kerana permintaan..namun hadir kerana ketentuan..

Aku mungkin bukan teman SEMPURNA yg kau cari
bukan juga yg TERBAIK di antara semuanya..
tapi yg pasti aku teman yg akan selalu
kau rindui..

Aku terdengar seseorang menyeru namamu..aku menoleh mencarinya namun aku hanya sendiri.. lantas aku sedari bahawa hatiku membisikkan bahawa aku merinduimu...

bagaimana caranya melarang hujan turun
ketika adanya mendung…???
bagamana caranya melarang daun jatuh
ketika adanya angin…???
dan...
bagaimana caranya melarang aku jatuh cinta
ketika adanya kamu…????

Biar rindu asalkan tak jemu...

Biar kasih asalkan tak sedih...
Biar cinta asalkan tak tersiksa...
Biar sayang asalkan tak hilang...
Biar berpisah asalkan hati tak berubah..

Setiap kali aku merindui kamu aku tidak perlu pergi jauh utk mencarimu kerana kau sentiasa berada di dalam hatiku...

masih adakah sekelumit rindu, setitis kasih, secebis sayang dan secangkir cinta darimu buatku??

A soap can remove a stain,
heat of sun can remove morning mist
but not even a heart transplant can remove you from my heart..♥


ku merinduimu...
setiap hembusan nafasku mengalir kamu...
ku menyayangimu...
kerana itu yang bermain di benakku...
ikhlasnya sebuah kerinduan...
bila aku jua mengetahui kau merindui diri ku...

Mengapa rindu harus datang tiap kali selepas perpisahan????

Airmata іnі tidak hanya dі pipi..
Airmata іnі menitis dаrі hati…


Tanpa senyumanmu bahagiaku takkan sempurna…
Tanpa kehadiranmu hidupku terasa hampa…
Di setiap mimpi-mimpiku hanya kau yang selalu kudamba…
Di setiap langkah hidupku hanya kau yang selalu ku kutunggu…

Tolong teduhkan bayang-bayang rindu yang hinggap dі hatiku
Tak tahan rasanya аkυ terkubur dalam bayang-bayangmu....


Jalan terjauh уаng mesti kutempuh...
Adalah jalan rindu menuju hatimu...

Hari demi hari ...
bulan demi bulan..
telah ku jalani tanpa dirimu
ku fikir aku tak mampu hidup tanpamu
ternyata hidup ini lebih indah tanpamu
kerana ada dia yang selalu menemaniku
Terimakasih Allah atas anugerahMu dalam hidupku....amin


Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu...

Apa yang kau rasa???
ku hanya bisa menatap cinta..
dinding hatiku bagai lorong kosong…
Hampa tak berwarna...


aku tak mampu menahan rindu ini dari menyapa....

rindu kembali bertandang....

Kasih sayang, rindu dan cinta tak boleh dipaksa...hipokritlah aku andai aku menyatakan aku menyayangimu hanya sekadar utk menjaga hatimu......

Tanpa rasa cemburu..tiadalah cinta..

Tanpa senyumanmu bahagiaku takkan sempurna…
Tanpa kehadiranmu hidupku terasa hampa…
Di setiap mimpi-mimpiku hanya kau yang selalu kudamba…
Di setiap langkah hidupku hanya kau yang selalu ku kutunggu…


Cinta mati..jadi duri
Cinta buta..jadi lupa
Cinta diri..jadi sepi
Cinta kаmυ..aku jadi rindu.....


In my life I learned how to love, to smile, to be happy, to be strong, to work hard, to be honest, to be faithful, to forgive.. but I couldn’t learn how.. to stop missing and loving you...

Aku mencintaimu & merindukanmu dengan kesedihan dan kebahagiaan yang terus mengalir pada sungai dalam batinku hingga batu-batu dalam hatiku tak lagi membisu.....

Sayang..mungkin cintaku bagimu tak lebih dari sebening cahaya lilin yang redup bersinar di tengah ribuan cahaya terang lainnya..tapi aku minta biarlah cahaya itu tetap menyala di hatimu, kerana suatu saat itu akan bersinar lebih terang disaat cahaya lainnya padam.

tersenyumlah saat kau mengingat ku kerana saat itu aku sangat merindukanmu.. menangis lah saat kau merindukan aku kerana saat itu aku tidak berada disampingmu...
tetapi pejamkanlah mata mu itu kerana saat itu kau akan terasa aku ada dekat denganmu kerana aku ada dihati mu untuk selamanya...


Tak pernah ada kata terlambat untuk mengatakan cinta. Ungkapkan saja, biar
semua menjadi nyata...


Tolong teduhkan bayang-bayang rindu yang hinggap ԁі hatiku
Tak tahan rasanya аkυ terkubur dalam bayang-bayangmu....

Jalan terjauh уаnɡ mesti kutempuh...
Adalah jalan rindu menuju hatimu...


hebatnya biasan rindu itu hingga aku tak mampu menangkisnya daripada menyapa diri ini.......

Selamat pagi, matahariku.. Kau menyambut pagiku dengan titisan embun bagaikan nyanyian merdu, membasahi dedaunan dan aneka bunga, mencipta lukisan keindahan yang sesungguhnya...

Tiada sedetikpun dalam hela nafasku kini yang aku tidak merinduimu....

Apa yang kau rasa???
ku hanya bisa menatap cinta..
dinding hatiku bagai lorong kosong…
Hampa tak berwarna...


Kasih yg berbunga di hujung pagi..
sinarnya kemilau di ufuk senja..
bagai mentari yang jatuh di kaki langit
mekar berseri indah dan mempesona..


mengapa kau datang saat aku mengecap bahagia????

aku tak mampu menahan rindu ini dari menyapa....

saat cintaku menghampiri mati kau berikan harapan utk ia bernafas kembali dgn kasih, syg, rindu dan cintamu....

Sejak kupandang hamparan langit.. 
Kutatap matamu kian berhimpit.. 
Kutulis untaian kata dalam tatapan kosong hampa.. 
Alunan cinta antara kita...


Rindu yang semakin memberat akhirnya terlerai jua.......:)

kaulah yg pertama dan terakhir dalam hidupku..tak akan kuisi memori ini dengan yg lain selain dirimu....

Saat pintu hatiku kau ketuk..ianya telah pun dimiliki org lain......

jangan kau rayu lagi..aku tak mungkin beralih arah....

indahnya rasa saat dia ada bersama......

Andai kasihmu hanya untukku..maka hadirlah agar rindu ini tidak terus bertamu...

Seandainya kita dicipta untuk menjadi satu, pasti suatu ketika kita akan bertemu. Namun seandainya kita dicipta untuk tidak bersatu, walau dekat selalu kau takkan jadi kepunyaanku.....




No comments: